Geen cache-versie.

Caching uitgeschakeld. Standaardinstelling voor deze pagina:ingeschakeld (code LNG204)
Als het scherm te langzaam is, kunt u de gebruikersmodus uitschakelen om de cacheversie te bekijken.

Samenvatting van Basisprincipes programmeren

Logo van hoofdstuk Basisprincipes programmerenDe basisprincipes van programmeren en algoritmiek. De voorbeelden zijn meestal in pseudo-code, maar ook in Pascal, C of Java. Andere hoofdstukken bieden meer precieze informatie over talen zoals Java, C en C ++, C #, JavaScript, VB, ASP, PHP, etc.


U kunt de volledige informatie over hoofdstuk Basisprincipes programmeren raadplegen.

Pagina's van hoofdstuk Basisprincipes programmeren

Pseudo-code
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[1] 20/12/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Pseudo code

Algorithmes
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[2] 03/02/2004 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Qu’est-ce qu’un algorithme, étapes d’affinement de l’algorithme.

Algorithmes (liens)
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[3] 13/12/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Liens vers quelques algorithmes expliqués sur l'infobrol

Structures algorithmiques
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[4] 15/02/2004 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Structures algorithmiques : séquence, sélection, itération, récursion

Les opérateurs relationnels
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[5] 24/04/2005 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Exemple d'utilisation des opérateurs relationels, et résultat du code.

L’instruction if
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[6] 19/03/2002 - Laatst gewijzigd 19/03/2024

L’instruction switch
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[7] 19/03/2002 - Laatst gewijzigd 19/03/2024

Les boucles while
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[8] 19/03/2002 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Syntaxe, exemples, et choix entre les boucles while et do while.

Les boucles for()
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[9] 19/03/2002 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Structures de données : les boucles for(). Comparaison entre les boucles for() et while().

Abstraction
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[10] 10/10/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Abstraction en informatique : -abstraction par paramètres -abstraction par spécification -abstraction procédurale -abstraction par les données et hiérar

Types abstraits
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[11] 11/10/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Qu'est-ce qu'un type abstrait? Comment définir des types abstraits? Comment spécifier les propriétés d'un type abstrait?

Abstraction par spécifications
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[12] 31/12/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 L'abstraction par spécifications, les clauses REQUIRES, MODIFIES, et EFFECTS

Principe de substitution
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[13] 03/01/2010 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Le principe de substitution selon Barbara Liskov

Diviser pour régner
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[14] 16/10/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Diviser pour régner

Programmation dynamique
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[15] 19/10/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024

Algorithmes gloutons
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[16] 19/10/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Algorithmes gloutons

Les lapins de Fibonacci
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[17] 30/10/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Exemple simple de population de lapins de la suite de Fibonacci

Les tours de Hanoi
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[18] 03/02/2004 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Exemple de récursivité : les tours de Hanoi

Hanoi : démonstration
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[19] 03/02/2004 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Démonstration de la résolution des tours de Hanoi (Vous pouvez sélectionner le nombre de plateaux à déplacer).

Algorithmes de tris
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[20] 16/06/2005 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Principes généraux des algorithmes de tris

Objet, classe, et encapsulation
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[21] 13/04/2005 - Laatst gewijzigd 19/03/2024

L'héritage
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[22] 17/04/2005 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Notion d'héritage en orienté objet, et plus précisément dans le cas du langage Java.

Polymorphisme
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[23] 17/04/2005 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Le polymorphisme en programmation orienté objet

Extraits de codes
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[24] 05/10/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Différents extraits de codes utilisés comme exemples dans ce site. Les codes sont classés par langages (ex : c, c++, pascal, java, php, etc.)

Les arbres
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[25] 02/11/2009 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Les arbres en informatique

Image d'un arbre
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[26] 25/04/2010 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Comment afficher les noeuds d'un arbre en image...

Classes et méthodes
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[27] 30/01/2003 - Laatst gewijzigd 19/03/2024

Les constructeurs
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[28] 30/01/2003 - Laatst gewijzigd 19/03/2024

Surcharge
https://www.gaudry.be > programmering > Basisprincipes programmeren
[29] 24/12/2002 - Laatst gewijzigd 19/03/2024 Les surcharges de fonctions en C++ (même nom, opérations différentes).

Nederlandse vertaling

U hebt gevraagd om deze site in het Nederlands te bezoeken. Voor nu wordt alleen de interface vertaald, maar nog niet alle inhoud.

Als je me wilt helpen met vertalingen, is je bijdrage welkom. Het enige dat u hoeft te doen, is u op de site registreren en mij een bericht sturen waarin u wordt gevraagd om u toe te voegen aan de groep vertalers, zodat u de gewenste pagina's kunt vertalen. Een link onderaan elke vertaalde pagina geeft aan dat u de vertaler bent en heeft een link naar uw profiel.

Bij voorbaat dank.

Document heeft de 19/03/2002 gemaakt, de laatste keer de 10/04/2021 gewijzigd
Bron van het afgedrukte document:https://www.gaudry.be/nl/programmation/principes-de-programmation/sommaire-chapitre.html

De infobrol is een persoonlijke site waarvan de inhoud uitsluitend mijn verantwoordelijkheid is. De tekst is beschikbaar onder CreativeCommons-licentie (BY-NC-SA). Meer info op de gebruiksvoorwaarden en de auteur.