52 pages, 32 articles pour «lex»

Vous pouvez consulter la page d'explications relative au nuage de mots clés et aux techniques utilisées.

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  • Automates
    https://www.gaudry.be > programmering > Compiler
    [1] 15/05/2010 - Dernière modification le 07/03/2021 Les automates dans le cadre de l'analyse lexicale d'un langage
    Mot clé = automate | Niveau = 1

  • Position Flex Bison
    https://www.gaudry.be > programmering > Compiler
    [2] 02/05/2010 - Dernière modification le 07/03/2021 Position d'un symbole terminal avec flex et bison
    Mot clé = yy_user_action | Niveau = 1

  • Arbres
    https://www.gaudry.be > programmering > C Sharp
    [3] 29/09/2006 - Dernière modification le 07/03/2021 Création d'arbres en C# par l'exemple (affichage des infos d'une classe par réflexion)
    Mot clé = lex | Niveau = 2

  • BrolExplorer
    https://www.gaudry.be > programmering > C Sharp
    [4] 30/10/2009 - Dernière modification le 07/03/2021 Tous les codes source CSharp du projet BrolExplorer
    Mot clé = lex | Niveau = 2

  • BrolExplorer
    https://www.gaudry.be > programmering > C Sharp
    [5] 01/11/2007 - Dernière modification le 07/03/2021 Téléchargement et installation de l'application BrolExplorer
    Mot clé = lex | Niveau = 2

  • FDM
    https://www.gaudry.be > de netwerken > Netwerk Algemeen
    [6] 15/07/2003 - Dernière modification le 07/03/2021 FDM : le muliplexage fréquentiel
    Mot clé = lex | Niveau = 2

  • Flex(tests)
    https://www.gaudry.be > programmering > Compiler
    [7] 03/02/2010 - Dernière modification le 07/03/2021 Tests avec Flex
    Mot clé = lex | Niveau = 2

  • Le multiplexage
    https://www.gaudry.be > de netwerken > Netwerk Algemeen
    [8] 14/07/2003 - Dernière modification le 07/03/2021 Introduction au multiplexage
    Mot clé = lex | Niveau = 2

  • Raz-le-brol
    https://www.gaudry.be > Informatie > De site
    [9] 11/06/2010 - Dernière modification le 07/03/2021 Quelques réflexions et râleries sur le développement
    Mot clé = lex | Niveau = 2

  • Réflexion
    https://www.gaudry.be > programmering > C Sharp
    [10] 28/09/2006 - Dernière modification le 07/03/2021 La réflexion en C#. System.Reflection
    Mot clé = lex | Niveau = 2

  • TDM
    https://www.gaudry.be > de netwerken > Netwerk Algemeen
    [11] 15/07/2003 - Dernière modification le 07/03/2021 multiplexage par division de temps : TDM
    Mot clé = lex | Niveau = 2

  • Lex et Flex
    https://www.gaudry.be > programmering > Compiler
    [12] 26/02/2010 - Dernière modification le 07/03/2021 Analyse lexicale avec Lex ou Flex
    Mot clé = analyse | Niveau = 4

  • Yacc-Bison
    https://www.gaudry.be > programmering > Compiler
    [13] 27/02/2010 - Dernière modification le 07/03/2021 Analyse grammaticale et sémantique avec Yacc ou Bison
    Mot clé = lex | Niveau = 4

  • Analyse lexicale
    https://www.gaudry.be > programmering > Compiler
    [14] 01/02/2010 - Dernière modification le 07/03/2021 Théorie des langages, définitions et propriétés
    Mot clé = analyse | Niveau = 5

  • Arbre syntaxique abstrait
    https://www.gaudry.be > programmering > Compiler
    [15] 02/05/2010 - Dernière modification le 07/03/2021 L'arbre Syntaxique abstrait (AST pour abstract syntaxic tree)
    Mot clé = lex | Niveau = 5

  • Syntaxe et sémantique
    https://www.gaudry.be > programmering > Compiler
    [16] 29/01/2010 - Dernière modification le 07/03/2021 Théorie des langages, introduction à Lex et Yacc (syntaxe et sémantique)
    Mot clé = analyse | Niveau = 5

  • Algorithmes (graphes)
    https://www.gaudry.be > algemeen > Graphs
    [17] 27/11/2009 - Dernière modification le 07/03/2021 Algorithmes appliqués aux graphes
    Mot clé = lex | Niveau = 8

  • 1 photo en rapport avec alex-soto
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [18] 02/02/2021 - Dernière modification le 18/02/2021 Il est possible de consulter les photos selon le flux de la galerie, mais aussi selon certaines recherches, que ce soit par tags comme dans ce cas, ou selon les meta données des photos.
    Mot clé = alex-soto | Niveau = 11

  • Citations de Alexandre Vinet
    https://www.gaudry.be > gereedschap > Gereedschap
    [19] 07/02/2021 - Dernière modification le 21/02/2021 Toutes les citations de Alexandre Vinet que j'apprécie particulièrement.
    Actuellement 1 citation.
    Mot clé = Alexandre Vinet | Niveau = 11

  • Selexyz Dominicanen: a bookshop in a former church - left
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [20] 10/07/2011 - Dernière modification le 05/02/2021 Selexyz Dominicanen is the result of a merge between Maastricht’s Bergmans bookshop and the Academische Boekhandel. The name Selexyz indicates that the new bookstore also belongs to the same chain as Selexyz Donner in Rotterdam and Selexyz Broese in Utrecht, among others. One of the most attractive characteristics of Selexyz bookstores is that they (usually) offer a wide selection of books in English… and at first glance, Selexyz Dominicanen did not look disappointing at all in that department! Source: crossroadsmag
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 12

  • Crusher
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [21] 24/07/2011 - Dernière modification le 02/03/2021 Production of 275,000 tons of stone per year. It is crushed and is mainly used in road works. The activity of the career of Trooz is seasonal because the stones are separated from the installations by the Vesdre and the passage is made to ford. It is therefore impossible to access the primary reservoir and facilities in case of flooding. La carrière de Forêt-Trooz appartient au moment de la prise de vue (2011) à la SA Gralex qui y exploite 275.000 tonnes de grès par an. Celui-ci est concassé et est principalement utilisé dans les travaux routiers. L’activité de la carrière de Trooz est saisonnière car le gisement est séparé des installations par la Vesdre et le passage se fait à gué. Il est donc impossible d’accéder au gisement et aux installations primaires en cas de crue.
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 13

  • De Philips Toren
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [22] 27/07/2011 - Dernière modification le 25/02/2021 De Lichttoren is een bouwwerk in de binnenstad van de Nederlandse stad Eindhoven. De lichttoren is een zevenhoekige, witte toren. Aan de Lichttoren zijn de fabrieken van Philips Lighting gebouwd. Deze werden, in delen, tussen 1909 en 1921 gebouwd. Dan verrijst ook de zevenhoekige lichttoren waar de levensduurproeven van gloeilampen plaatsvinden. Later is het hoofdkantoor van de lichtdivisie van Philips in het gebouw gevestigd. De gebouwcode, zoals bij Philips in gebruik, was ED voor het oostelijk deel (incl. de eigenlijke lichttoren) en EC voor het westelijk deel. Het gebouw is een rijksmonument. De lichttoren staat naast de Witte Dame. Tegenwoordig wordt het hele pand, naar de toren, de lichttoren genoemd. Het wordt verbouwd tot woon-, werk- en ontspanningscomplex. Vanaf augustus 2009 wordt de toren verlicht met nieuw ledlicht. Source: Wikipedia
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 14

  • La textile de Pepinster
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [23] 21/10/2011 - Dernière modification le 22/02/2021 La Fondation de la Textile de Pepinster remonte à 1813. La famille Ternaux rachète la foulerie Verdin (entreprise où on foule le drap, pour le rendre plus ferme et serré). Elle modernise l’installation et y installe une fabrique de draps. La firme verviétoise Lieutenant-Pletzer rachète l’entreprise en 1828. La foulerie devient alors un moulin à couleurs et installe une filature dix ans plus tard, qui sera ensuite détruite par un incendie, puis reconstruite en 1850. En 1862, l’architecture de la nouvelle usine surprend : on y installe des charpentes métalliques, des toits en shed (toitures en pente, aujourd’hui véritables symboles industriels) et des murs hourdés de briques. Après de multiples améliorations, l’usine est électrifiée en 1902. En 1939, un nouvel incendie détruit la grande majorité de l’usine, qui sera reconstruite l’année suivante. La guerre l’endommage à nouveau de 1940 à 1944. En 1946, la reconstruction aboutit enfin. Un industriel allemand rachète le complexe en 1961, mais la crise du début des années 70 réduit le marché et amène la société à la faillite. L’usine ferme ses portes en 1975. Une société immobilière loue désormais les lieux à différentes petites entreprises. Sources : CLADIC – Bruno Guidolin A présent, les bâtiments sont démolis, et seule la façade semble bénéficier d'un traitement particulier...
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 15

  • Projet Textile de Pepinster - panorama
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [24] 21/10/2011 - Dernière modification le 14/02/2021 16366 * 3130 pixels Base pour le triptyque La Fondation de la Textile de Pepinster remonte à 1813. La famille Ternaux rachète la foulerie Verdin (entreprise où on foule le drap, pour le rendre plus ferme et serré). Elle modernise l’installation et y installe une fabrique de draps. La firme verviétoise Lieutenant-Pletzer rachète l’entreprise en 1828. La foulerie devient alors un moulin à couleurs et installe une filature dix ans plus tard, qui sera ensuite détruite par un incendie, puis reconstruite en 1850. En 1862, l’architecture de la nouvelle usine surprend : on y installe des charpentes métalliques, des toits en shed (toitures en pente, aujourd’hui véritables symboles industriels) et des murs hourdés de briques. Après de multiples améliorations, l’usine est électrifiée en 1902. En 1939, un nouvel incendie détruit la grande majorité de l’usine, qui sera reconstruite l’année suivante. La guerre l’endommage à nouveau de 1940 à 1944. En 1946, la reconstruction aboutit enfin. Un industriel allemand rachète le complexe en 1961, mais la crise du début des années 70 réduit le marché et amène la société à la faillite. L’usine ferme ses portes en 1975. Une société immobilière loue désormais les lieux à différentes petites entreprises. Sources : CLADIC – Bruno Guidolin A présent, les bâtiments sont démolis, et seule la façade semble bénéficier d'un traitement particulier...
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 16

  • Projet Textile de Pepinster - droite
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [25] 21/10/2011 - Dernière modification le 15/02/2021 La Fondation de la Textile de Pepinster remonte à 1813. La famille Ternaux rachète la foulerie Verdin (entreprise où on foule le drap, pour le rendre plus ferme et serré). Elle modernise l’installation et y installe une fabrique de draps. La firme verviétoise Lieutenant-Pletzer rachète l’entreprise en 1828. La foulerie devient alors un moulin à couleurs et installe une filature dix ans plus tard, qui sera ensuite détruite par un incendie, puis reconstruite en 1850. En 1862, l’architecture de la nouvelle usine surprend : on y installe des charpentes métalliques, des toits en shed (toitures en pente, aujourd’hui véritables symboles industriels) et des murs hourdés de briques. Après de multiples améliorations, l’usine est électrifiée en 1902. En 1939, un nouvel incendie détruit la grande majorité de l’usine, qui sera reconstruite l’année suivante. La guerre l’endommage à nouveau de 1940 à 1944. En 1946, la reconstruction aboutit enfin. Un industriel allemand rachète le complexe en 1961, mais la crise du début des années 70 réduit le marché et amène la société à la faillite. L’usine ferme ses portes en 1975. Une société immobilière loue désormais les lieux à différentes petites entreprises. Sources : CLADIC – Bruno Guidolin A présent, les bâtiments sont démolis, et seule la façade semble bénéficier d'un traitement particulier...
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 17

  • Projet Textile de Pepinster - centre
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [26] 21/10/2011 - Dernière modification le 15/02/2021 La Fondation de la Textile de Pepinster remonte à 1813. La famille Ternaux rachète la foulerie Verdin (entreprise où on foule le drap, pour le rendre plus ferme et serré). Elle modernise l’installation et y installe une fabrique de draps. La firme verviétoise Lieutenant-Pletzer rachète l’entreprise en 1828. La foulerie devient alors un moulin à couleurs et installe une filature dix ans plus tard, qui sera ensuite détruite par un incendie, puis reconstruite en 1850. En 1862, l’architecture de la nouvelle usine surprend : on y installe des charpentes métalliques, des toits en shed (toitures en pente, aujourd’hui véritables symboles industriels) et des murs hourdés de briques. Après de multiples améliorations, l’usine est électrifiée en 1902. En 1939, un nouvel incendie détruit la grande majorité de l’usine, qui sera reconstruite l’année suivante. La guerre l’endommage à nouveau de 1940 à 1944. En 1946, la reconstruction aboutit enfin. Un industriel allemand rachète le complexe en 1961, mais la crise du début des années 70 réduit le marché et amène la société à la faillite. L’usine ferme ses portes en 1975. Une société immobilière loue désormais les lieux à différentes petites entreprises. Sources : CLADIC – Bruno Guidolin A présent, les bâtiments sont démolis, et seule la façade semble bénéficier d'un traitement particulier...
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 18

  • Projet Textile de Pepinster - gauche
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [27] 21/10/2011 - Dernière modification le 15/02/2021 La Fondation de la Textile de Pepinster remonte à 1813. La famille Ternaux rachète la foulerie Verdin (entreprise où on foule le drap, pour le rendre plus ferme et serré). Elle modernise l’installation et y installe une fabrique de draps. La firme verviétoise Lieutenant-Pletzer rachète l’entreprise en 1828. La foulerie devient alors un moulin à couleurs et installe une filature dix ans plus tard, qui sera ensuite détruite par un incendie, puis reconstruite en 1850. En 1862, l’architecture de la nouvelle usine surprend : on y installe des charpentes métalliques, des toits en shed (toitures en pente, aujourd’hui véritables symboles industriels) et des murs hourdés de briques. Après de multiples améliorations, l’usine est électrifiée en 1902. En 1939, un nouvel incendie détruit la grande majorité de l’usine, qui sera reconstruite l’année suivante. La guerre l’endommage à nouveau de 1940 à 1944. En 1946, la reconstruction aboutit enfin. Un industriel allemand rachète le complexe en 1961, mais la crise du début des années 70 réduit le marché et amène la société à la faillite. L’usine ferme ses portes en 1975. Une société immobilière loue désormais les lieux à différentes petites entreprises. Sources : CLADIC – Bruno Guidolin A présent, les bâtiments sont démolis, et seule la façade semble bénéficier d'un traitement particulier...
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 19

  • Beauty of stagnation - 3
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [28] 09/11/2011 - Dernière modification le 21/02/2021 Beauty of stagnation (Michel Suk en Bart van Dongen) GLOW - International Forum of Light in Art and Architecture Eindhoven 2011 - 6th Edition - 'Illusion and reality' Due to the dedication of CityDynamiek Eindhoven, from November, 5th to 12th, 2011, the city center of Eindhoven turns again into a forum of interventions, installations, performances and events based on the phenomena of artificial light. Location: TU/e en Kennispoort About the project: On the TU/e campus and surrounding area lighting designer Michel Suk fully lightens different buildings and landscape elements. Large-scale installations slowly change color or reveal patterns which alternately show chaos and order. Because the light programs are linked together, the overall view is impressive. Visitors walk through a landscape of light and color in which vistas and sight lines continuously cause other images. To mark the 120 year anniversary of Philips the concern supports this project of Michel Suk. His work seamlessly connect to the Philips theme of \u2018Livable Cities\u2019. Absolute eye-catcher in this large installation is the building of Kennispoort. This is the scenery for a co-production of Michel Suk and composer Bart van Dongen. Accompanied by a wind instruments ensemble and electronics a choir of 150 to 200 singers performs a new composition by Bart van Dongen. By using projections Michel Suk provides for a powerful visual counterweight. Because Van Dongen and Suk have worked together from the start lighting and sound are integrated beautifully. Both images and music of Beauty of stagnation are based on the Fibonacci number sequence, which describes growth processes in nature. In both media small entities accumulate to large and complex constructions. For example the projection of a line develops into a tree structure or a color into a fine mosaic. The words and sounds of the music composition evolve gradually into extensive rhythms and tunes. From Glow 2011 website.
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 20

  • Beauty of stagnation - 2
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [29] 09/11/2011 - Dernière modification le 21/02/2021 Beauty of stagnation (Michel Suk en Bart van Dongen) GLOW - International Forum of Light in Art and Architecture Eindhoven 2011 - 6th Edition - 'Illusion and reality' Due to the dedication of CityDynamiek Eindhoven, from November, 5th to 12th, 2011, the city center of Eindhoven turns again into a forum of interventions, installations, performances and events based on the phenomena of artificial light. Location: TU/e en Kennispoort About the project: On the TU/e campus and surrounding area lighting designer Michel Suk fully lightens different buildings and landscape elements. Large-scale installations slowly change color or reveal patterns which alternately show chaos and order. Because the light programs are linked together, the overall view is impressive. Visitors walk through a landscape of light and color in which vistas and sight lines continuously cause other images. To mark the 120 year anniversary of Philips the concern supports this project of Michel Suk. His work seamlessly connect to the Philips theme of \u2018Livable Cities\u2019. Absolute eye-catcher in this large installation is the building of Kennispoort. This is the scenery for a co-production of Michel Suk and composer Bart van Dongen. Accompanied by a wind instruments ensemble and electronics a choir of 150 to 200 singers performs a new composition by Bart van Dongen. By using projections Michel Suk provides for a powerful visual counterweight. Because Van Dongen and Suk have worked together from the start lighting and sound are integrated beautifully. Both images and music of Beauty of stagnation are based on the Fibonacci number sequence, which describes growth processes in nature. In both media small entities accumulate to large and complex constructions. For example the projection of a line develops into a tree structure or a color into a fine mosaic. The words and sounds of the music composition evolve gradually into extensive rhythms and tunes. From Glow 2011 website.
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 21

  • Beauty of stagnation - 1
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [30] 09/11/2011 - Dernière modification le 21/02/2021 Beauty of stagnation (Michel Suk en Bart van Dongen) GLOW - International Forum of Light in Art and Architecture Eindhoven 2011 - 6th Edition - 'Illusion and reality' Due to the dedication of CityDynamiek Eindhoven, from November, 5th to 12th, 2011, the city center of Eindhoven turns again into a forum of interventions, installations, performances and events based on the phenomena of artificial light. Location: TU/e en Kennispoort About the project: On the TU/e campus and surrounding area lighting designer Michel Suk fully lightens different buildings and landscape elements. Large-scale installations slowly change color or reveal patterns which alternately show chaos and order. Because the light programs are linked together, the overall view is impressive. Visitors walk through a landscape of light and color in which vistas and sight lines continuously cause other images. To mark the 120 year anniversary of Philips the concern supports this project of Michel Suk. His work seamlessly connect to the Philips theme of \u2018Livable Cities\u2019. Absolute eye-catcher in this large installation is the building of Kennispoort. This is the scenery for a co-production of Michel Suk and composer Bart van Dongen. Accompanied by a wind instruments ensemble and electronics a choir of 150 to 200 singers performs a new composition by Bart van Dongen. By using projections Michel Suk provides for a powerful visual counterweight. Because Van Dongen and Suk have worked together from the start lighting and sound are integrated beautifully. Both images and music of Beauty of stagnation are based on the Fibonacci number sequence, which describes growth processes in nature. In both media small entities accumulate to large and complex constructions. For example the projection of a line develops into a tree structure or a color into a fine mosaic. The words and sounds of the music composition evolve gradually into extensive rhythms and tunes. From Glow 2011 website.
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 22

  • Beauty of stagnation - 4
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [31] 09/11/2011 - Dernière modification le 21/02/2021 Beauty of stagnation (Michel Suk en Bart van Dongen) GLOW - International Forum of Light in Art and Architecture Eindhoven 2011 - 6th Edition - 'Illusion and reality' Due to the dedication of CityDynamiek Eindhoven, from November, 5th to 12th, 2011, the city center of Eindhoven turns again into a forum of interventions, installations, performances and events based on the phenomena of artificial light. Location: TU/e en Kennispoort About the project: On the TU/e campus and surrounding area lighting designer Michel Suk fully lightens different buildings and landscape elements. Large-scale installations slowly change color or reveal patterns which alternately show chaos and order. Because the light programs are linked together, the overall view is impressive. Visitors walk through a landscape of light and color in which vistas and sight lines continuously cause other images. To mark the 120 year anniversary of Philips the concern supports this project of Michel Suk. His work seamlessly connect to the Philips theme of \u2018Livable Cities\u2019. Absolute eye-catcher in this large installation is the building of Kennispoort. This is the scenery for a co-production of Michel Suk and composer Bart van Dongen. Accompanied by a wind instruments ensemble and electronics a choir of 150 to 200 singers performs a new composition by Bart van Dongen. By using projections Michel Suk provides for a powerful visual counterweight. Because Van Dongen and Suk have worked together from the start lighting and sound are integrated beautifully. Both images and music of Beauty of stagnation are based on the Fibonacci number sequence, which describes growth processes in nature. In both media small entities accumulate to large and complex constructions. For example the projection of a line develops into a tree structure or a color into a fine mosaic. The words and sounds of the music composition evolve gradually into extensive rhythms and tunes. From Glow 2011 website.
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 23

  • Conveyer belt
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [32] 27/01/2012 - Dernière modification le 27/02/2021 Production of 275,000 tons of stone per year. It is crushed and is mainly used in road works. The activity of the career of Trooz is seasonal because the stones are separated from the installations by the Vesdre and the passage is made to ford. It is therefore impossible to access the primary reservoir and facilities in case of flooding. La carrière de Forêt-Trooz appartient au moment de la prise de vue (2011) à la SA Gralex qui y exploite 275.000 tonnes de grès par an. Celui-ci est concassé et est principalement utilisé dans les travaux routiers. L’activité de la carrière de Trooz est saisonnière car le gisement est séparé des installations par la Vesdre et le passage se fait à gué. Il est donc impossible d’accéder au gisement et aux installations primaires en cas de crue.
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 24

  • Blue valves
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [33] 27/01/2012 - Dernière modification le 28/02/2021 Production of 275,000 tons of stone per year. It is crushed and is mainly used in road works. The activity of the career of Trooz is seasonal because the stones are separated from the installations by the Vesdre and the passage is made to ford. It is therefore impossible to access the primary reservoir and facilities in case of flooding. La carrière de Forêt-Trooz appartient au moment de la prise de vue (2011) à la SA Gralex qui y exploite 275.000 tonnes de grès par an. Celui-ci est concassé et est principalement utilisé dans les travaux routiers. L’activité de la carrière de Trooz est saisonnière car le gisement est séparé des installations par la Vesdre et le passage se fait à gué. Il est donc impossible d’accéder au gisement et aux installations primaires en cas de crue.
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 25

  • Istanbul, Rüstem Paşa Camii
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [34] 22/02/2012 - Dernière modification le 19/02/2021 La mosquée Rüstem Pasha (en turc: «Rüstempaşa Camii») est une mosquée ottomane située à Hasırcılar Çarşısı (marché des tisserands de paille) dans le quartier de Tahtakale, dans le quartier d'Eminönü à Istanbul, en Turquie. Histoire De 1560 à 1564, l'architecte ottoman Sinan construit pour le Grand Vizir Rüstem Pacha, époux de Mihrimah, fille préférée de Soliman le Magnifique et de Roxelane, la mosquée de Rüstem Pacha à Istanbul, dans le quartier d'Eminönü, à la pointe de la presqu'île du vieux Constantinople. Sa petite taille et ses proportions font d'elle le parfait exemple de l'art ottoman, voire un de ses chefs-d'œuvre, notamment dans ses décorations florales (œillets, marguerites, tulipes, lys et lilas) et son revêtement de carreaux de faïence d'Iznik qui ornent les murs intérieures et les parois du péristyle. La mosquée se trouve au-dessus d'une arcade de magasins et surplombe les rues bordées de caravansérails, dont la construction remonte parfois à l'époque byzantine. Une restauration récente l'a mise en valeur, mais le tremblement de terre de 1999 a endommagé les petits dômes. Architecture Son plan classique a une forme rectangulaire, un dôme central appuyé sur quatre semi-coupoles et cinq dômes plus petits. Des carreaux d'Iznik (Nicée) recouvrent l'intérieur de la mosquée. Exterieur La mosquée a été construite sur une haute terrasse au dessus d'un complexe de magasins voûtés, dont les loyers étaient destinés à soutenir financièrement le complexe de la mosquée. Des escaliers intérieurs étroits et tortueux dans les coins donnent accès à une cour spacieuse. La mosquée a un double porche avec cinq travées en forme de dôme, d'où ressort un toit profond et bas soutenu par une rangée de colonnes. Interieur La mosquée Rüstem Pasha est réputée pour ses grandes quantités de carreaux d'İznik, répartis dans une très grande variété de motifs floraux et géométriques, qui couvrent non seulement la façade du porche, mais également le mihrab, le minbar et les murs. Il existe environ 80 modèles différents. Ces carreaux présentent l'utilisation précoce du fût arménien, un pigment rouge tomate qui deviendrait caractéristique de la poterie d'İznik. La couleur vert émeraude brillante n’est utilisée que plus tard dans un panneau ajouté au-dessus d’une porte extérieure. Certaines des tuiles, en particulier celles qui se trouvent dans un grand panneau sous le portique à gauche de l'entrée principale, sont décorées de vert sauge et de violet manganèse foncé, caractéristiques du schéma de coloration «Damascus ware» antérieur. Aucune autre mosquée n’utilise autant le carrelage d’Iznik; avec les mosquées postérieures, Sinan utilisa les fichiers avec plus d'économie. Le plan du bâtiment est essentiellement celui d'un octogone inscrit dans un rectangle. Le dôme principal repose sur quatre demi-dômes; pas sur les axes mais dans les diagonales du bâtiment. Les arches du dôme jaillissent de quatre piliers octogonaux - deux au nord, deux au sud - et de piliers saillants des murs est et ouest. Au nord et au sud, des galeries sont soutenues par des piliers et par de petites colonnes de marbre entre elles. Source: Wikipedia, the free encyclopedia - version 25Feb2012
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 26

  • Sultan Ahmet Camii
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    [35] 23/02/2012 - Dernière modification le 24/02/2021 La Mosquée bleue, mosquée du sultan Ahmet ou mosquée Sultanahmet (en turc Sultan Ahmet Camii ou Sultanahmet Camii) est l'une des mosquées historiques d'Istanbul. Elle est notamment connue pour les céramiques à dominante bleue qui ornent les murs intérieurs, et lui ont valu son nom en Europe. Elle fut un point de départ du pèlerinage à La Mecque et a le privilège de comporter six minarets : la Mosquée sacrée de La Mecque en comptait autant à l'époque, mais en a depuis reçu un septième. Les coupoles sont soutenues par quatre piliers massifs qui rappellent ceux de la mosquée Selimiye à Edirne, un autre chef-d'œuvre de Sinan. Il est évident que Sedefhar Mehmet Ağa a été timoré en prenant cette marge de sécurité exagérée, en dégradant les proportions élégantes de la coupole par leur taille oppressive. Ces « pieds d'éléphants » sont composés de multiples rainures de marbre convexes à leur base, tandis que la moitié supérieure est peinte, séparée de la base par une bande inscrite avec des mots dorés. À ses niveaux inférieurs et à chaque quai, l'intérieur de la mosquée est bordée de plus de 20 000 carreaux de céramique artisanale, faite à Iznik (l'ancienne Nicée) dans plus de cinquante modèles différents. Les carreaux aux niveaux inférieurs sont de conception traditionnelle, tandis qu'au niveau de la galerie leur design devient flamboyant avec des images de fleurs, de fruits et de cyprès. Plus de 20 000 carreaux ont été fabriqués sous la supervision du maître potier d'Iznik Kaşıcı Hasan, et Mustafa Mersin Efendi de Avanos (Cappadoce). Toutefois, le prix des constructeurs pour les carreaux était fixé par décret du sultan, tandis que les prix des carrelages a augmenté au fil du temps. En conséquence, les carreaux utilisés plus tard dans la construction étaient de moindre qualité, leurs couleurs ont pâli et changé (le rouge au brun, le vert au bleu, blanc tacheté) et la glaçure s'est émoussée. Les tuiles sur le mur du balcon arrière sont des carreaux recyclés du harem du palais de Topkapı, quand il a été endommagé par un incendie en 1574. Les niveaux supérieurs de l'intérieur sont dominés par la peinture bleue, mais de mauvaise qualité. Plus de 200 vitraux avec des motifs complexes laissent passer la lumière naturelle, aujourd'hui aidée par des lustres. Sur les lustres, des œufs d'autruche étaient destinés à éviter les toiles d'araignées dans la mosquée en repoussant les araignées. Les décorations comprennent des versets du Coran, dont beaucoup ont été faits par Seyyid Kasim Gubari, considéré comme le plus grand calligraphe de son temps. Les sols sont recouverts de tapis, qui sont donnés par des fidèles et sont régulièrement remplacés dès qu'ils sont usés. Les nombreuses fenêtres spacieuses confèrent une impression d'espace. Les croisées au niveau du sol sont décorées avec l'Opus sectile. Chaque exèdre a cinq fenêtres, dont certaines sont aveugles. Chaque demi-coupole possède 14 fenêtres et le dôme central 28 (dont quatre sont aveugles). Le verre de couleur pour les fenêtres a été un don de la Seigneurie de Venise au sultan. La plupart de ces vitraux colorés ont désormais été remplacés par des versions modernes sans quasiment aucune valeur artistique. L'élément le plus important dans l'intérieur de la mosquée est le mihrab, qui est fait de marbre finement sculpté, avec un créneau de stalactites et un panneau double d'inscriptions au-dessus. Les murs adjacents sont recouverts de carreaux de céramique, mais les nombreuses fenêtres autour leur donnent une apparence moins spectaculaire. À la droite du mihrab est le minbar richement décoré, ou pupitre, où l'imam se trouve quand il prononce son sermon au moment de la prière de midi le vendredi ou les jours saints. La mosquée a été conçue de sorte que même quand elle est très encombrée, tout le monde à la mosquée peut voir et entendre l'imam. Le kiosque royal est situé à l'angle sud-est, il comprend une plate-forme, une loggia et deux petites salles. Il donne accès à la loge royale dans le sud-est de la galerie supérieure de la mosquée. Ces chambres sont devenues le siège du grand vizir pendant la répression du corps rebelle janissaire en 1826. La loge royale (Hünkâr Mahfil) est soutenue par dix colonnes de marbre. Elle a ses propres mihrabs, qui étaient autrefois ornés d'un jade rose et doré et une centaine de corans sur les lutrins incrustés et dorés. Le grand nombre de lampes qui éclairent l'intérieur étaient autrefois couvertes d'or et de pierres précieuses. Parmi les bols en verre on pouvait trouver des œufs d'autruche et des boules de cristal. Toutes ces décorations ont été enlevées ou pillées pour les musées. Les grandes tablettes sur les murs sont gravées avec les noms des califes et des versets du Coran, à l'origine par le grand calligraphe du xviie siècle Ametli Kasım Gubarım, mais ils ont souvent été restaurés. Source: Wikipedia, the free encyclopedia - version 09Mar2012
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  • John Cockerill's tribute
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    [36] 08/02/2021 - Dernière modification le 21/02/2021 John Cockerill (Haslingden (Lancashire) au Royaume-Uni, 3 août 1790 - Varsovie, 19 juin 1840), est un industriel belgo - britannique, émigré en 1797 vers le territoire de l'actuelle Belgique avec son père William Cockerill. Ce dernier joua un rôle déterminant dans la mécanisation de l'industrie lainière textile européenne, qui était en retard par rapport à la même industrie en Angleterre. John Cockerill fonda la société Cockerill, à l'origine d'un groupe sidérurgique européen, Cockerill-Sambre, qui fait désormais partie du groupe ArcelorMittal. La S.A. John Cockerill En 1817, il achète avec son frère Charles James le Château de Seraing, le Prince Guillaume Ier des Pays-Bas l'ayant chargé du développement de la sidérurgie dans les environs de Liège. Cockerill commence par développer à proximité un haut-fourneau à coke plutôt qu'à bois. Un arsenal de construction de bateaux, Cockerill Yards (connu ensuite sous le nom d'Hoboken) est ouvert en 1824 à Anvers. En 1825, James Cockerill vend ses parts au roi des Pays-Bas. Un moment menacé par les troubles issus de la révolution belge, John Cockerill se retrouve finalement seul propriétaire des usines de Seraing. Lors de la révolution, il est le leader du parti orangiste à Liège. Il se rattache à l'Église protestante de Liège qu'il soutient financièrement. En 1834, la Belgique souhaite développer son réseau de chemin de fer afin de contourner le blocus de l'Escaut par les Pays-Bas. Les ateliers John Cockerill fournissent les premiers rails, wagons et locomotives de Belgique. Les constructions métalliques sont de toute nature, incluant notamment des ponts et des paquebots. En 1838, malgré la faillite de son établissement bancaire, il fonde un complexe industriel indépendant comprenant les différentes fabriques destinées à développer le premier complexe industriel intégré. Celui-ci comprend notamment un haut-fourneau, des fonderies, des forges, des laminoirs et des ateliers de construction mécanique. Sont également situés à proximité des charbonnages, une mine de minerai de fer, ainsi qu'un réseau de chemin de fer et un port sur la Meuse. De multiples innovations technologiques, dont le laminoir, seront mises en œuvre dans ce premier complexe industriel. John Cockerill meurt de la fièvre typhoïde en 1840 lors d’un voyage d’affaires à Varsovie. Ses usines assureront la prospérité économique de la région pendant plus d'un siècle. Le groupe comptera jusqu'à 60 implantations dans le monde. Source: Wikipedia Le lieu étant démoli et assaini, la confidentialité du titre, de la description, et de la localisation sont à présent réglés sur "public".
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  • Gellért gyógyfürdő
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    [37] 04/08/2013 - Dernière modification le 22/02/2021 Gellért Baths Part of the famous Hotel Gellért in Buda, the Gellért Thermal Baths and Swimming Pool (also known as the Gellért Baths or in Hungarian as the Gellért fürdő) is a bath complex in Budapest, Hungary. History The bath complex was built between 1912 and 1918 in the (Secession) Art Nouveau style. It was damaged during World War II, but then rebuilt. References to healing waters in this location are found from as early as the 13th century. A hospital was located on this site during the Middle Ages. During the reign of the Ottoman Empire, baths were also built on this particular site. The "magical healing spring" used the Turkish during the 16th and 17th centuries. The bath was called Sárosfürdő ("muddy” bath), because the mineral mud settled at the bottom of pools.
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  • Dohány utcai zsinagóga
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    [38] 04/08/2013 - Dernière modification le 21/02/2021 Dohány Street Synagogue The Dohány Street Synagogue (Hungarian: Dohány utcai zsinagóga/nagy zsinagóga, Hebrew: בית הכנסת הגדול של בודפשט‎ bet hakneset hagadol šel budapešt), also known as The Great Synagogue or Tabakgasse Synagogue, is located in Erzsébetváros, the 7th district of Budapest. It is the largest synagogue in Europe and the fifth largest in the world. It seats 3,000 people and is a centre of Neolog Judaism. The synagogue was built between 1854 and 1859 in the Moorish Revival style, with the decoration based chiefly on Islamic models from North Africa and medieval Spain (the Alhambra). The synagogue's Viennese architect, Ludwig Förster, believed that no distinctively Jewish architecture could be identified, and thus chose "architectural forms that have been used by oriental ethnic groups that are related to the Israelite people, and in particular the Arabs". The interior design is partly by Frigyes Feszl. The Dohány Street Synagogue complex consists of the Great Synagogue, the Heroes' Temple, the graveyard, the Holocaust memorial and the Jewish Museum, which was built on the site on which Theodore Herzl's house of birth once stood. Dohány Street itself, a leafy street in the city center, carries strong Holocaust connotations as it constituted the border of the Budapest Ghetto. History Built in a residential area between 1854-1859 by the Neolog Jewish community of Pest according to the plans of Ludwig Förster, the monumental synagogue has a capacity of 2,964 seats (1,492 for men and 1,472 in the women's galleries) making it the largest in Europe and one of the largest working synagogue in the World, after the Belz Great Synagogue and the Beit Midrash of Ger in Jerusalem, the Breslov Uman Synagogue in Uman, Ukraine, Temple Emanu-el in New York City, and the Yetev Lev D'Satmar synagogue in New York City. The consecration of the synagogue took place on 6 September 1859. The synagogue was bombed by the Hungarian pro-Nazi Arrow Cross Party on 3 February 1939. Used as a base for German Radio and also as a stable during World War II, the building suffered some severe damage from aerial raids during the Nazi Occupation but especially during the Siege of Budapest. During the Communist era the damaged structure became again a prayer house for the much-diminished Jewish community. Its restoration started in 1991 and ended in 1998. The restoration was financed by the state and by private donations. Exterior The building is 75 metres (246 ft) long and 27 metres (89 ft) wide. The style of the Dohány Street Synagogue is Moorish but its design also features a mixture of Byzantine, Romantic and Gothic elements. Two onion-shaped domes sit on the twin octogonal towers at 43 metres (141 ft) height. A rose stained-glass window sits over the main entrance. Similarly to basilicas, the building consists of three spacious richly decorated aisles, two balconies and, unusually, an organ. Its ark contains various torah scrolls taken from other synagogues destroyed during the Holocaust. The Central Synagogue in Manhattan, New York City is a near-exact copy of the Dohány Street Synagogue.
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  • A zsinagóga belseje
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    [39] 04/08/2013 - Dernière modification le 23/02/2021 Dohány Street Synagogue The Dohány Street Synagogue (Hungarian: Dohány utcai zsinagóga/nagy zsinagóga, Hebrew: בית הכנסת הגדול של בודפשט‎ bet hakneset hagadol šel budapešt), also known as The Great Synagogue or Tabakgasse Synagogue, is located in Erzsébetváros, the 7th district of Budapest. It is the largest synagogue in Europe and the fifth largest in the world. It seats 3,000 people and is a centre of Neolog Judaism. The synagogue was built between 1854 and 1859 in the Moorish Revival style, with the decoration based chiefly on Islamic models from North Africa and medieval Spain (the Alhambra). The synagogue's Viennese architect, Ludwig Förster, believed that no distinctively Jewish architecture could be identified, and thus chose "architectural forms that have been used by oriental ethnic groups that are related to the Israelite people, and in particular the Arabs". The interior design is partly by Frigyes Feszl. The Dohány Street Synagogue complex consists of the Great Synagogue, the Heroes' Temple, the graveyard, the Holocaust memorial and the Jewish Museum, which was built on the site on which Theodore Herzl's house of birth once stood. Dohány Street itself, a leafy street in the city center, carries strong Holocaust connotations as it constituted the border of the Budapest Ghetto. History Built in a residential area between 1854-1859 by the Neolog Jewish community of Pest according to the plans of Ludwig Förster, the monumental synagogue has a capacity of 2,964 seats (1,492 for men and 1,472 in the women's galleries) making it the largest in Europe and one of the largest working synagogue in the World, after the Belz Great Synagogue and the Beit Midrash of Ger in Jerusalem, the Breslov Uman Synagogue in Uman, Ukraine, Temple Emanu-el in New York City, and the Yetev Lev D'Satmar synagogue in New York City. The consecration of the synagogue took place on 6 September 1859. The synagogue was bombed by the Hungarian pro-Nazi Arrow Cross Party on 3 February 1939. Used as a base for German Radio and also as a stable during World War II, the building suffered some severe damage from aerial raids during the Nazi Occupation but especially during the Siege of Budapest. During the Communist era the damaged structure became again a prayer house for the much-diminished Jewish community. Its restoration started in 1991 and ended in 1998. The restoration was financed by the state and by private donations. Interior The torah-ark and the internal frescoes made of colored and golden geometric shapes are the works of the famous Hungarian romantic architect Frigyes Feszl. A single-span cast iron supports the 12-metre-wide (39 ft) nave. The seats on the ground-floor are for men, while the upper gallery, supported by steel ornamented poles, has seats for women. Franz Liszt and Camille Saint-Saëns played the original 5,000 pipe organ built in 1859. A new mechanical organ with 63 voices and 4 manuals was built in 1996 by the German firm Jehmlich Orgelbau Dresden GmbH. One of the most daring concerts in the Synagogue's history was in 2002, played by the legendary organ virtuoso Xaver Varnus. Four hours before the concert even standing places could hardly be found in the Synagogue, and 7,200 people were sitting and standing to listen to the legendary improvisor’s fiendish virtuosity.
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  • Széchenyi thermal bath seen from the city park
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    [40] 05/08/2013 - Dernière modification le 10/02/2021 Széchenyi thermal bath The Széchenyi Medicinal Bath in Budapest (IPA: [seːtʃeːɲi], Hungarian: Széchenyi-gyógyfürdő) is the largest medicinal bath in Europe. Its water is supplied by two thermal springs, their temperature is 74 °C (165 °F) and 77 °C (171 °F), respectively. Components of the thermal water include sulphate, calcium, magnesium, bicarbonate and a significant amount of fluoride acid and metaboric acid. Medical indications are on degenerative joint illnesses, chronic and sub-acute joint inflammations, as well as orthopaedic and traumatological post-treatments. History The bath can be found in the City Park, and was built in 1913 in Neo-baroque style to the design of Győző Czigler. The construction of the bath began on 7 May 1909. Designed by architect Eugene Schmitterer, The bath, named in the news as the Artesian spa, opened on 16 June 1913. The name of bath had been Széchenyi spa. The pool construction cost approximately 3.9 million Austro-Hungarian korona. The built-up area was 6,220 square meter. The attendance of spa was in excess of 200,000 people in 1913. (This number was already 890,507 in 1919). At that time it had private baths, separate men and women steam-bath sections, and different men / women "public baths". The complex was expanded in 1927, and it still has 3 outdoor and 15 indoor pools. After its expansion, the thermal artesian well could not fulfill its purpose, so a new well was drilled. The second thermal spring was found in 1938. The depth of the thermal spring is 1256m, the temperature is 77 °C and it supplies 6.000.000 litres (1 585 032 US gallons) of hot water daily. Between 1999 and 2009 the full reformation of the Széchenyi thermal bath took place within the confines of a blanket reconstruction. Main swimming and thermal sections are possible to visit mixed. The bath was named after István Széchenyi. Units In the baths there are pools of varying temperature. The outdoor pools (swimming pool, adventure pool and thermal sitting pool) are 27- 38°C. The swimming pool's depth is 0.8 - 1.7 m. The adventure pool's depth is 0.8 m. Guests can use the water streaming, whirlpool and massaging water beamand. The indoor pools are 27°C. The complex also includes saunas and steam. Massage services are available. Source: Wikipedia
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 32

  • Széchenyi thermal bath, the coupole
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    [41] 05/08/2013 - Dernière modification le 15/02/2021 Széchenyi thermal bath The Széchenyi Medicinal Bath in Budapest (IPA: [seːtʃeːɲi], Hungarian: Széchenyi-gyógyfürdő) is the largest medicinal bath in Europe. Its water is supplied by two thermal springs, their temperature is 74 °C (165 °F) and 77 °C (171 °F), respectively. Components of the thermal water include sulphate, calcium, magnesium, bicarbonate and a significant amount of fluoride acid and metaboric acid. Medical indications are on degenerative joint illnesses, chronic and sub-acute joint inflammations, as well as orthopaedic and traumatological post-treatments. History The bath can be found in the City Park, and was built in 1913 in Neo-baroque style to the design of Győző Czigler. The construction of the bath began on 7 May 1909. Designed by architect Eugene Schmitterer, The bath, named in the news as the Artesian spa, opened on 16 June 1913. The name of bath had been Széchenyi spa. The pool construction cost approximately 3.9 million Austro-Hungarian korona. The built-up area was 6,220 square meter. The attendance of spa was in excess of 200,000 people in 1913. (This number was already 890,507 in 1919). At that time it had private baths, separate men and women steam-bath sections, and different men / women "public baths". The complex was expanded in 1927, and it still has 3 outdoor and 15 indoor pools. After its expansion, the thermal artesian well could not fulfill its purpose, so a new well was drilled. The second thermal spring was found in 1938. The depth of the thermal spring is 1256m, the temperature is 77 °C and it supplies 6.000.000 litres (1 585 032 US gallons) of hot water daily. Between 1999 and 2009 the full reformation of the Széchenyi thermal bath took place within the confines of a blanket reconstruction. Main swimming and thermal sections are possible to visit mixed. The bath was named after István Széchenyi. Units In the baths there are pools of varying temperature. The outdoor pools (swimming pool, adventure pool and thermal sitting pool) are 27- 38°C. The swimming pool's depth is 0.8 - 1.7 m. The adventure pool's depth is 0.8 m. Guests can use the water streaming, whirlpool and massaging water beamand. The indoor pools are 27°C. The complex also includes saunas and steam. Massage services are available. Source: Wikipedia
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  • Széchenyi Thermal Bath and Swimming Pool
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    [42] 05/08/2013 - Dernière modification le 13/02/2021 Széchenyi thermal bath The Széchenyi Medicinal Bath in Budapest (IPA: [seːtʃeːɲi], Hungarian: Széchenyi-gyógyfürdő) is the largest medicinal bath in Europe. Its water is supplied by two thermal springs, their temperature is 74 °C (165 °F) and 77 °C (171 °F), respectively. Components of the thermal water include sulphate, calcium, magnesium, bicarbonate and a significant amount of fluoride acid and metaboric acid. Medical indications are on degenerative joint illnesses, chronic and sub-acute joint inflammations, as well as orthopaedic and traumatological post-treatments. History The bath can be found in the City Park, and was built in 1913 in Neo-baroque style to the design of Győző Czigler. The construction of the bath began on 7 May 1909. Designed by architect Eugene Schmitterer, The bath, named in the news as the Artesian spa, opened on 16 June 1913. The name of bath had been Széchenyi spa. The pool construction cost approximately 3.9 million Austro-Hungarian korona. The built-up area was 6,220 square meter. The attendance of spa was in excess of 200,000 people in 1913. (This number was already 890,507 in 1919). At that time it had private baths, separate men and women steam-bath sections, and different men / women "public baths". The complex was expanded in 1927, and it still has 3 outdoor and 15 indoor pools. After its expansion, the thermal artesian well could not fulfill its purpose, so a new well was drilled. The second thermal spring was found in 1938. The depth of the thermal spring is 1256m, the temperature is 77 °C and it supplies 6.000.000 litres (1 585 032 US gallons) of hot water daily. Between 1999 and 2009 the full reformation of the Széchenyi thermal bath took place within the confines of a blanket reconstruction. Main swimming and thermal sections are possible to visit mixed. The bath was named after István Széchenyi. Units In the baths there are pools of varying temperature. The outdoor pools (swimming pool, adventure pool and thermal sitting pool) are 27- 38°C. The swimming pool's depth is 0.8 - 1.7 m. The adventure pool's depth is 0.8 m. Guests can use the water streaming, whirlpool and massaging water beamand. The indoor pools are 27°C. The complex also includes saunas and steam. Massage services are available. Source: Wikipedia
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  • Beelitz Heilstatten
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    [43] 13/02/2021 - Dernière modification le 24/02/2021 Le complexe était un hôpital militaire de l'armée impériale allemande depuis le début de la Première Guerre mondiale. En Octobre et Novembre 1916, Adolf Hitler y a été soigné après avoir été blessé à la jambe lors de la bataille de la Somme. En 1945, le lieu a été occupée par les forces de l'Armée rouge, et le complexe est resté un hôpital militaire soviétique jusqu'en 1995, bien après la réunification allemande. Après le retrait soviétique, des tentatives ont été lancées sans grand succès pour privatiser le complexe. Certaines sections de l'hôpital demeurent opérationnelles comme un centre de réadaptation neurologique et un centre de recherche et de soins pour les victimes de la maladie de Parkinson. Le reste, y compris la chirurgie, l'hôpital psychiatrique, et un champ de tir, a été abandonné en 2000. En 2007, la zone environnante ressemblait à une ville fantôme. C'est sur ce lieu qu'ont été tournées des scènes de films comme Le Pianiste en 2002, ou encore le clip de Rammstein "Mein Herz de brennt" et "Valkyrie" en 2008. Le lieu est reconverti depuis 2019.
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  • Eindhoven Philips stadion
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    [44] 16/11/2013 - Dernière modification le 21/02/2021 Clashlight GLOW - International Forum of Light in Art and Architecture Eindhoven 2013 - 8th Edition - 'Urban Playground' From November, 9th to 16th 2013, the city center of Eindhoven turns again into a forum of interventions, installations, performances and events based on the phenomena of artificial light. Artist: Noralie Location: Philips stadion About the project: This year, the Philips Sport Association celebrates its centenary. That, coupled with this year’s theme ‘Urban Playground’, is a great excuse to pay tribute to the football stadium by including it in the light art route. Clashlight visualises the identity of the Philips Stadium. When you think of football stadiums words like harmony, competition, power, winning, struggle and pride always come to mind. The typical sounds of the Philips Stadium are fused into a composition. We hear the cheering of supporters, the train racing by and the reverberations of a concert by Guus Meeuwis. The Philips Stadium is, moreover, the only Stadium that has its ‘roots’ in light. So, inevitably, lamps and light are the stars of this show. The result is a multidisciplinary experience that blows away the public and shakes the complex to its foundations. Source: gloweindhoven
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 36

  • Eindhoven glow 2013 - Noralie 1
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    [45] 16/11/2013 - Dernière modification le 18/02/2021 Clashlight GLOW - International Forum of Light in Art and Architecture Eindhoven 2013 - 8th Edition - 'Urban Playground' From November, 9th to 16th 2013, the city center of Eindhoven turns again into a forum of interventions, installations, performances and events based on the phenomena of artificial light. Artist: Noralie Location: Philips stadion About the project: This year, the Philips Sport Association celebrates its centenary. That, coupled with this year’s theme ‘Urban Playground’, is a great excuse to pay tribute to the football stadium by including it in the light art route. Clashlight visualises the identity of the Philips Stadium. When you think of football stadiums words like harmony, competition, power, winning, struggle and pride always come to mind. The typical sounds of the Philips Stadium are fused into a composition. We hear the cheering of supporters, the train racing by and the reverberations of a concert by Guus Meeuwis. The Philips Stadium is, moreover, the only Stadium that has its ‘roots’ in light. So, inevitably, lamps and light are the stars of this show. The result is a multidisciplinary experience that blows away the public and shakes the complex to its foundations. Source: gloweindhoven
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  • Eindhoven glow 2013 - Noralie 2
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    [46] 16/11/2013 - Dernière modification le 18/02/2021 Clashlight GLOW - International Forum of Light in Art and Architecture Eindhoven 2013 - 8th Edition - 'Urban Playground' From November, 9th to 16th 2013, the city center of Eindhoven turns again into a forum of interventions, installations, performances and events based on the phenomena of artificial light. Artist: Noralie Location: Philips stadion About the project: This year, the Philips Sport Association celebrates its centenary. That, coupled with this year’s theme ‘Urban Playground’, is a great excuse to pay tribute to the football stadium by including it in the light art route. Clashlight visualises the identity of the Philips Stadium. When you think of football stadiums words like harmony, competition, power, winning, struggle and pride always come to mind. The typical sounds of the Philips Stadium are fused into a composition. We hear the cheering of supporters, the train racing by and the reverberations of a concert by Guus Meeuwis. The Philips Stadium is, moreover, the only Stadium that has its ‘roots’ in light. So, inevitably, lamps and light are the stars of this show. The result is a multidisciplinary experience that blows away the public and shakes the complex to its foundations. Source: gloweindhoven
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  • Liège, le pont de Fragnée
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    [47] 26/07/2014 - Dernière modification le 20/02/2021 Le pont de Fragnée est un pont de la ville de Liège traversant la Meuse au niveau de son confluent avec l'Ourthe, et au départ de la Dérivation. La partie enjambant l'Ourthe est dénommée pont de Fétinne. Le pont fut construit de 1901 à 1904 pour l'Exposition universelle de 1905, dans l'esprit du pont Alexandre-III de Paris. Histoire Le pont de Fragnée échappa au premier conflit mondial, mais il fut victime de la seconde invasion allemande. Après la guerre, on le reconstruisit en respectant les plans d'origine. Les travaux de reconstruction se terminèrent le 4 novembre 1948. On a profité de la reconstruction pour élargir le tablier du pont, portant sa largeur de 16 mètres à 17,20 mètres. Point de passage privilégié sur la Meuse, le pont de Fragnée connaît un trafic moyen journalier d'environ 30 000 véhicules. Au mois d'août 1993, on a donc entrepris la réfection de la voirie et l'enlèvement des rails de tramway. De nos jours, le pont de Fragnée a retrouvé, après de nombreux travaux et l'aménagement des abords, toute sa splendeur du début de siècle. Le trafic de transit entre le nord et le sud de la ville emprunte désormais depuis juin 2000 l'autoroute via le pont de Liège. Décoration L'architecte liégeois Paul Demany (1859-1912) fut chargé de la décoration des becs de piles, des pylônes et de leurs socles, des balcons et des murs en retour. Il dirigea également la réalisation des ouvrages en bronze coulé, éléments utilitaires (garde-corps, candélabres) et statues constituant le décor allégorique du pont, exécutées par le sculpteur wallon Victor Rousseau (1865-1954). À chacune des deux entrées du pont, deux pylônes de granit sont surmontés d'une « Renommée ». De chaque côté du fleuve, deux figures allégoriques en bronze adossées à ces pylônes. Elles symbolisent le « Vieux fleuve » et le « Nouveau fleuve ». À l'occasion de cette rénovation, les quatre Renommées de bronze ont été recouvertes d'or fin, de même que les médaillons mythologiques des garde-corps bordant le pont. Huit statues de tritons figurent sur les piédestaux surmontant les becs de pile et sur ceux ponctuant les murs en retour. Magnifiquement éclairé la nuit, le pont scintille de reflets bleutés et violets. Source: Wikipedia
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  • Devoxx 2014 - Thucydides is dead, long live Serenity
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    [48] 13/11/2014 - Dernière modification le 07/02/2021 ny modern web application today sports a rich and powerful user interface with sophisticated business logic built right in to the UI. The behaviour of the UI is an integral part of the user experience. For modern web applications, automated web tests are an essential part of your testing arsenal. But at the same time automated web testing is hard. Web tests can be fragile, and easily broken by small UI changes. They can be complex, and hard to trouble-shoot when something goes wrong. This session is a live coding demonstration using a live, real-world web site. We will be going from automated acceptance criteria using Cucumber-JVM and Thucydides to working automated acceptance tests and living documentation. You will learn: - When to write web tests, and when not to write them - Techniques to make your web tests easier to maintain and easier to update - Tips and tricks for automating modern, javascript-based web applications using Selenium 2/WebDriver. Source: DEVOXX The sample code is available on github.com/serenity-bdd/serenity-demos/tree/master/jbehav...
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 40

  • Alex Soto @ Devoxx2015... and the official photographer
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [49] 10/11/2015 - Dernière modification le 06/02/2021
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 41

  • Wadi Rum 4x4
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [50] 06/09/2017 - Dernière modification le 27/02/2021 "Le plus difficile, dans le désert, c'est de trouver la sortie" Philippe Alexandre
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 42

  • reflexión
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [51] 12/07/2019 - Dernière modification le 28/02/2021
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 43

  • 2019_11_10_145909
    https://www.gaudry.be > Fotografie > Galerij
    [52] 10/11/2019 - Dernière modification le 25/02/2021 Juste quelques pas pour sortir le chien, et la chance d'avoir un rayon de soleil et de trouver ces champignons aux belles couleurs... J'ai un instant regretté de ne pas avoir mon appareil photo reflex, puis finalement les photos rendent bien l'ambiance automnale... Info relative aux métadonnées: pourquoi 15.9mm avec un 24-75mm? C'est une conversion effectuée par l'appareil lorsqu'il est en mode macro. Cela correspond à 35mm.
    Mot clé = lex (titre ou description) | Niveau = 44

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